2e week (insecten week) - Reisverslag uit Poona, India van Dinesha & Andrea - WaarBenJij.nu 2e week (insecten week) - Reisverslag uit Poona, India van Dinesha & Andrea - WaarBenJij.nu

2e week (insecten week)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dinesha & Andrea

08 November 2007 | India, Poona

We zijn nu hier al 2 weken en we hebben weer heel veel mee gemaakt. We zijn wel wat minder moe overdag maar hebben s`middags nog wel even onze siësta. Verder hebben we nu eindelijk onze sim kaart kunnen regelen dat is hier echt een heel gedoe. Je moet een kopie van je paspoort hebben en van je visum. Ook nog 2 foto`s moeten ze van je hebben en dan nog een brief van de plaats waar je verblijft en hoe lang. Dit doen ze omdat ze bang voor terrorisme. Toen moesten we ook nog een wereldkaar hebben waar mee we naar het buitenland kunnen bellen en dan ook nog iets voor sms’en . Pfffff nou dat was dus heel verwarrend allemaal maar ja we hebben het toch maar even gefikst. Daar na zijn we even gaan winkelen en hebben we nieuwe stof gehaald om een jurk te laten maken. De nachten zijn hier nog best wel warm en vooral donderdag want dan heeft heel Pune en omstreken geen stroom. Van 6 uur in de ochtend tot 10 uur s`avonds hebben we dus helemaal geen water en stroom. Verder valt soms de stroom wel even uit maar dat duurt maar meestal even. We zijn ook naar Pune office geweest. Toen we net even aan het werk waren ging daar meteen de stroom er voor 3 a 4 uren af. Dus hebben we maar wat in de buitenwijk van Pune geshopt. Maar daar was de lol er ook snel van af omdat het toen echt zo heet was zijn we maar weer terug gegaan en hebben Olivia, Dinesha en ik henna op onze hand gekregen.

Het eten zijn we nu echt wel zat! Je eet hier gewoon 3 keer per dag rijst met een prutje. En we verlangen gewoon even naar een lekkere snak echt WESTERS DAN!! Verder hou ik het nog wel een beetje uit met de captaties maar Dinesha heeft alles wel een beetje gehad wat eten betreft. Gister ochtend kregen we gelukkig brood. Verder drinken we alleen maar water en thee. En we kopen hier en daar wel fruit. Verhongeren kunnen wij hier niet elke keer als het weer eten`s tijd is worden we opgezocht en moeten we komen eten. Ook al proberen wij er soms onder uit te komen. Maar vaak lukt dat niet. en als we dan niet veel opscheppen dan zeggen ze dat we zien worden en blablabla


De beestjes zijn de laatste tijd ook best wel actief. Zo hadden we laatst echt een vet grote kakkerlak op onze kamer. En het was al laat voor Indische begrippen dus wij naar Emil zijn kamer voor mannelijke assistentie maar volgens mij was hij nog meer bang dan ons. Toen zij Emil en ik naar de office gegaan om te vragen om anti insectenspray maar die hadden ze niet en ze keken ons een beetje raar aan toen wij zijden dat we het eng vonden om zo`n beest op onze kamer te hebben. Voor hun is dat heel normaal. Ze zijden dat we gewoon wel konden gaan slapen dat hij ons niet zou bijten. Dus Dinesha en ik sliepen ongeveer om 1 uur.(normaal slapen ze hier tussen 9 en 10. want de dag begint hier al rond 5 uur.

Ook wou Olivia (een vrijwilligster) een neus piercing laten zetten. Dat gaat er toch wel wat anders aan toe dan in Nederland hygiëne kennen ze niet ze prikken gewoon met een heel smal ringetje zo door je neus heen gewoon met de hand. Olivia probeerde de man duidelijk te maken dat hij het eerst even in het vuur moest houden. Na veel gepraat deed hij dat maar naar dat hij het in het vuur had gehouden wilde hij het af laten koelen in heel vies water en maakte het daar na schoon met een doek die er al een aantal maanden lag. Dus nu was het ringetje weer vies en heeft ze het toch maar niet meer gedaan.

Omdat het nu Diwali is zijn de meeste kinderen naar huis toe gegaan. En komen rond 22 november weer terug. Alleen de kinderen waar van de moeder hier nog werken of geen ouders meer hebben zijn hier nu. Van de 350 kinderen zijn er nog maar 40 kinderen in Maher.

Verder hebben we ook voor het eerst gewassen. Hahaha dat is wel even wat anders dan een wasmachine je hebt hier een kraantje en een soort tafeltje dat van steen is. Als je de Indische mensen ziet wassen lijkt dat een eitje maar toen Dinesha en ik het probeerden moesten we wel even kijken hoe we dit gingen aanpakken maar uit eindelijk hebben we het gewoon op onze eigen manier gedaan en is het wel schoon geworden. en slapen we soms smiddag`s ook gewoon met de rest mee op de grond

naja dit was het wel zo`n beetje dikke kus ons miss u all

(kijk ook even op www.picturetrail.com/andreadinesha)
voor meer foto`s is nog wel in de maak

  • 08 November 2007 - 06:46

    Sietske:

    Fijn weer wat nieuws van jullie te horen.Jullie hadden toch een geimpregneerde klamboe, daar komen die beesten toch niet?Mooie foto's!Nog veel plezier samen!
    Dikke tut en groeten van Sietske

  • 08 November 2007 - 06:50

    Marion:

    Hoi dames,

    Waar is de bamisoep gebleven Dinesha? Kunnen jullie toch ook nog nemen?
    Wat betekent Diwali? Een soort vakantie?
    Leuk om ook een paar foto's te zien. Zo krijgen we hier een betere indruk waar jullie zitten.

    Dikke kus en hou jullie taai.

  • 08 November 2007 - 10:59

    Lisette:

    Leuk om de verhalen zo te lezen! Wat een apart land is het toch he..Maar wel een mooie en uniek ervaring! Had gewild dat ik mijn kleine nichtje even kon opzoeken! Heel veel plezier en doe voorzichtig!
    Dikke kus, Lisette

  • 08 November 2007 - 11:55

    Menno & Tante Corrie:

    Hoi Dinesha en Andrea,

    Best zwaar denk ik in het begin voor jullie,maar ik denk dat het wel even wennen is geblazen daar.

    En wat Sietske al heeft gezegd, een klamboe doet wonderen!! ;P

    Zeg nog veel plezier daar de komende maanden.

    We houden jullie doldwaze India avonturen in de gaten:D

    Groetjes,

    Menno en Tante corrie

  • 08 November 2007 - 12:19

    Lisa:

    heeeey dames wat ontzettend leuk jullie zo te zien.. volgens mij hebben jullie t erg naar jullie zin.. leuk hoor..!! we missen jullie alleen wel in de klas.. nu zijn alleen karine en ik er nog..:S maar ja...

    succes dames en have fun...dikke (K)

  • 08 November 2007 - 16:13

    Marijn:

    Lieve Dinesha en Andrea,

    Ik dacht ik moet meer eens kijken op de site. Voordat je vertrok heb ik je nog gesmst dinesha hoop dat je hem gekregen hebt. Ik zie dat jullie al veel beleven het zou vast wel wennen zijn maar ook een hele ervaring om nooit te vergeten..
    Ik hou jullie zeker in de gaten. Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar al jullie ervaringen.. het lijkt mij echt heel erg leuk om een keer te beleven.. wel vervelend al die beestjes...
    naja heel veel plezier nog!

    liefs x Marijn

  • 08 November 2007 - 17:24

    Rudmer:

    He meiden,

    Leuk weer wat van jullie te horen.
    Mooi verhaal ook. Toch leuk dat jullie je belevenissen met ons delen.

    Toch wel aandoenlijk die kinderen om je heen, mooie foto Andrea. Voor mij schiet het ook al op om naar India te gaan.

    Nou veel plezier samen en tot de volgende verhalen!

    Groeten Rudmer

  • 08 November 2007 - 20:06

    Sippy:

    Fijn weer bericht van jullie. Ik wil je gezicht wel eens zien Andrea, als er weer zo'n lekker bord rijst voor je neus staat!!!Ben je toch zo dol op? Je moet gewoon denken dat het heel iets lekkers is, stamppot boerenkool of pannenkoeken of lekkere frieten!!! Nou het went vast wel! Toch bedankt voor jullie bericht en de foto's, vinden we heel fijn.Die beestjes, nee daar houd ik ook niet van en dan zijn je ouders er ook niet om je er van te verlossen! Heb je wat aan een vliegenmepper? Kan ik wel voor zorgen maar is een week of 6 onderweg, heb je er dan nog wat aan? Meiden, alle goeds hè. tùt Sippy

  • 09 November 2007 - 17:00

    Gerda:

    Hoi lieve meiden,

    Fijn om weer van jullie te horen en nieuwe foto's te zien!
    Wat een andere wereld he en wat een mooie kindjes!
    Wel fijn dat jullie de site ondanks de stroom-uitval wel bij kunnen werken. Blijven we tenminste op de hoogte.
    Wat zullen jullie de Hollandse pot straks weer waarderen!
    Hoop dat jullie snel gewend raken aan de leefomstandigheden daar, gelukkig is het maar tijdelijk.
    Veel plezier en hou jullie goed!

    Veel liefs Gerda

  • 10 November 2007 - 14:03

    Dirkje:

    Hé Andrea en Dinesha,

    Super leuk om jullie verhalen te lezen!
    Hoeveel graden is het daar? Zonder ventilator houd ik het ook niet lang uit idd...
    En die rijst... Tja, dat wil ik wel met jullie ruilen. Ik kan hier in de buurt iedere dag pizza eten als ik wil. Maar daar heb ik helemaal geen zin in! Geef mij maar rijst! Maar dat hebben ze niet eens altijd in de restaurantjes... Jullie zullen je hier prima vermaken, denk ik, als jullie in januari naar Pondi komen. En ik heb heel veel zin om met de kerst jullie kant op te komen!

    Waar is de foto van jullie in 'churidar' (pyama)? Ik wil jullie wel zien in deze dress! Echt getailleerd zijn ze idd niet... maar daardoor wel luchtiger.

    Kakkerlakken zijn alleen een beetje vies, doen verder niets... Ze gaan idd wel op je klamboe zitten. Maar ik heb me laten vertellen dat ze dood gaan als ze te lang op een geïmpregneerde klamboe zitten... Niet zelf dood meppen igg! Dan heb je binnen de kortste keren een hele familie in je kamer...

    Mailen jullie z.s.m. je mobiele nummer? Ik zie naar uit om met jullie te bellen! (bellen jullie ook via Airtel?)

    Liefs,
    Dirkje

  • 11 November 2007 - 09:10

    Leonie Hoekstra:

    Hallo dames ! Dinesha!!
    Voor het eerst eventijd om naar jullie site te kijken en te lezen. Prachtig al nieuwe dingen die jullie nu mee maken. Waarderen jullie straks misschien de luxe dingen in Nederland weer eens. Maar aan de andere kant de mensen in jullie omgeving weten niet anders.. Hebben wel met lieve kinderen te maken? Moeten jullie altijd engels spreken? Verstaan de kinderen die ook engels?
    Heel veel sterkte en ook veel plezier !!
    Het is een enorme goede ervaring en daar kunnen later nog heel veel over praten.
    Hartelijke groeten en tot een volgende keer.
    Leonie uit Wolvega

  • 11 November 2007 - 17:38

    Lolke Ria Ilse Mirja:

    He meiden Het was leuk om de verhalen te lezen.Vooral dat van die piercing. Moeten we nog pepernoten of zo,n lekkere chocolade letter opsturen.Wij zitten jullie een beetje te plagen na al die rijstverhalen. Wij zitten inmiddels tussen de verhuisdozen. Nog een week dan krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Helaas hebben wij een tijdje geen internet. dan kunnen wij dit niet meer lezen. He meiden nog een fijne tijd. Jullie zijn kanjers

  • 12 November 2007 - 09:25

    Petra:

    Hee Dreetje!!
    Waauw..wat een geweldige verhalen man..wat een ervaring!! Erg indrukwekkend denk ik, maar wel mooi:)
    Geniet er van hoor! Voor je het weet ben je alweer thuis!
    succes daar en tot over een paar maandjes!!
    Liefs Petra

  • 12 November 2007 - 15:05

    Jung Hye:

    Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Wat een ervaring zal dat zijn! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat!
    Zijn jullie al druk bezig met de sportactiviteiten?! Hoe gaat dat?
    Nou heeel veel plezier en geniet er vooral heel veel van!
    Liefs Jung Hye

  • 12 November 2007 - 17:45

    Jaap/siety Harkema:

    Hoi Andrea en Dinesha! Wat leuk om jullie dagboek te lezen. We waren zaterdag 3 november op de Smak in IJlst en hoorden de verhalen over jou Andrea. Wat een belevenis en wat een ervaring om daar te zijn. Is de jurk al af? Ik had geen oog dicht gedaan met een kakkerlak in de buurt. Maar wat ik begrijp zijn het daar gewoon huisdieren..Als ik het verslag lees is het net of zijn jullie er al weken: even shoppen, een neuspiercing en op een zeer milieu vriendelijke manier wassen ( en nog schoon ook)Alle respect!! Verheugen ons op de volgende dagboekblz.Mei leafs, jaap en siety

  • 13 November 2007 - 00:05

    Auke:

    Ha,lekkere meiden

    Hoe gaat het daar de laatste telefoontjes klonken aardig heftig, hoe het daar is hoor ik regelmatig per telefoon, dus hier maar even hoe het hier gaat.
    Het weer is stormachtig en erg nat.
    Verder loopt alles op rolletjes, Lars is met Aileen een dagje naar Scheveningen geweest en was daar erg blij mee.
    vandaag heb ik Lars zijn knie geschoren om klaar te zijn voor zijn operatie morgen.
    Hij ziet er erg tegenop, maar heeft er toch wel vertrouwen in. Als we thuis zijn bellen wij je wel.We hebben het telefoonnummer van je ouders gekregen en kost maar 0.07 euro cent per minuut dus niet teveel zelf bellen.
    Het tijdsverschil begint hier nu wat meer te leven dus dat komt wel goed.
    Verder veel plezier daar samen en praat veel over de problemen die je tegenkomt zodat het een plaats kan krijgen.
    Met mij zelf gvaat het op dit moment een stuk beter, ik loop nu bij een psycholoog en maak de nodige stappen vooruit.
    Groet van ons allen en tot de volgende keer. Auke

  • 13 November 2007 - 12:06

    Rian:

    Heee..
    Leuk dat jullie er af en toe even een verhaaltje op zetten, altijd leuk om te lezen hoe het met jullie gaat :D ..
    njaaa Dineshaa mis je wel hoor!.. maarja er zitten alweer 2 week op ;).
    Heeel veel plezierr nog en ik zal me telefoon goed dicht bij me bewaren! haha

    doeidoeii xx

  • 14 November 2007 - 20:23

    Saskia:

    Hallo Andrea en Dinesha,

    Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee in een land dat zo verschilt van Nederland.Hier is het trouwens al behoorlijk winters. Kou, hagel en natte sneeuw. De kinderen hebben net Sint Maarten gelopen en zijn nu alweer druk met de Sinterklaas. Voor je het weet is het alweer Kerst en Oud en Nieuw. Altijd wel een gezellige tijd. Ben benieuwd of jullie hier nog wat van mee krijgen. Hou jullie taai. Groeten Saskia, Evert, Kes, Guus en Noor

  • 18 November 2007 - 11:50

    Siep En Greetje:

    hallo dinesha en andrea leuk om te zien hoe je daar de grote wereld kunt bekijken, rijk en arm ,het is niet altijd eerlijk,maar je kunt er wel wat van maken, en dat doen jullie daar, heel erg goed, geniet en doe wat je kunt
    p.s. leuk om jullie mail te lezen, zo blijven we op de hoogte

    liefs siep en greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dinesha & Andrea

Wij andrea en dinesha zitten op het CIOS in heerenveen wij volgen het profiel SBAW we zitten nu in ons 3e leerjaar. hiervoor was de mogelijkheid om op buitenlandse stage te gaan, we hebben gekozen voor india/maher omdat we vinden dat we hier de mogelijkheid kunnen krijgen om veel ervaring op te doen.ook past deze stage goed bij ons profiel die we volgen op school. we vertreken 28 oktober 2007 en komen 27 maart 2008 weer terug. in india houden we ons bezig met het verzorgen van sportlessen. maar ook worden we ingezet voor alle andere dagelijkse dingen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 22637

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: